Kartice za učenje

0/16

Gdje se obično nalazi nadnaslov u odnosu na naslov?

Nadnaslov se nalazi iznad glavnog naslova te sadrži kratku informaciju koja se najčešće odnosi na tematsko područje koje se prikazuje u tekstu.

Kako čitamo medijske tekstove?

Medijske tekstove čitamo kroz gif-ove, novinske članke, fotografije na Instagramu i Facebooku, televizijske priloge, videoklipove na YouTube-u, SMS-ove, grupne chatove na WhatsAppu, Snapchatu. Moramo paziti kakve sadržaje stvaramo i gdje ih objavljujemo. Medijski sadržaji često ne prikazuju pravu sliku nekog događaja.

Kako se naziva najrašireniji medijski tekst?

Najrašireniji medijski tekst je novinski članak. Spomenut ćemo ovdje koje on dijelove treba imati:
  • nadnaslov - kratka rečenica koja će reći o čemu je riječ u tekstu
  • naslov - kratka misao, rečenica koja sažeto govori o čemu je riječ
  • podnaslov - opširnije nas informira o sadržaju teksta.

Što je medijska mudrost?

Medijska pismenost i medijska mudrost su usko povezane s medijskim tekstom. Medijska pismenost je naziv za posjedovanje tehničkih vještina potrebnih za korištenje elektroničkih medija. Medijska mudrost je sposobnost kritičkog razmišljanja o informacijama koje vidimo u medijima, razvijanje svijesti o tome što činimo, pišemo i objavljujemo u medijima. Uz to je jako važna osviještenost o medijima, ne dopustiti medijima da preuzmu kontrolu nad nama i našim odlukama (što gledati, raditi i da oblikuju naše mišljenja o drugima…).

Što bi trebali provjeriti kada konzumiramo medijske informacije?

O svakom medijskom tekstu potrebno je aktivno razmisliti. Informaciju / obavijest treba provjeriti, paziti na njezin izvor, provjeriti u više različitih izvora tu informaciju i svakako kritički o njoj promisliti.

Kreirajte svoj Kwizard račun

Recite nam nešto o sebi! Ove informacije će nam pomoći da prilagodimo Kwizard iskustvo.


Prijavi se


ili se registriraj ovdje