Test znanja

0/10
Pojašnjenje

Što se obavezno nalazi na naslovnici novina i časopisa?

Pojašnjenje
Na naslovnici novina i časopisa nalazi se naziv (ime časopisa ili novina), mjesec i godina izdanja.
Pojašnjenje

Što su mediji?

Pojašnjenje
Mediji su sredstva za prenošenje informacija, poruka, obavijesti. Medijske tekstove čitamo kroz gif-ove, novinske članke, fotografije na Instagramu i Facebooku, televizijske priloge, videoklipove na YouTube-u, SMS-ove, grupne chatove na WhatsAppu, Snapchatu.
Pojašnjenje

Kako se naziva grafički element koji naslovljuje odlomke unutar dužih članaka?

Pojašnjenje
Međunaslovom se duži članci često dijele na više odlomaka.
Pojašnjenje

Što je “uvod u tekst” u novinskom članku?

Pojašnjenje
Lead ili uvod u tekst je najčešće prvi odlomak članka, a u njemu su sadržani odgovori na ključna pitanja. Često je istaknut podebljanim slovima.
Pojašnjenje

Kako čitamo medijske tekstove?

Pojašnjenje
Medijske tekstove čitamo kroz gif-ove, novinske članke, fotografije na Instagramu i Facebooku, televizijske priloge, videoklipove na YouTube-u, SMS-ove, grupne chatove na WhatsAppu, Snapchatu. Moramo paziti kakve sadržaje stvaramo i gdje ih objavljujemo. Medijski sadržaji često ne prikazuju pravu sliku nekog događaja.
Pojašnjenje

Kako se naziva najrašireniji medijski tekst?

Pojašnjenje
Najrašireniji medijski tekst je novinski članak. Spomenut ćemo ovdje koje on dijelove treba imati:
  • nadnaslov - kratka rečenica koja će reći o čemu je riječ u tekstu
  • naslov - kratka misao, rečenica koja sažeto govori o čemu je riječ
  • podnaslov - opširnije nas informira o sadržaju teksta.
Pojašnjenje

Koje dijelove treba imati novinski članak?

Pojašnjenje
Najrašireniji medijski tekst je novinski članak. Spomenut ćemo ovdje koje on dijelove treba imati:
  • nadnaslov - kratka rečenica koja će reći o čemu je riječ u tekstu
  • naslov - kratka misao, rečenica koja sažeto govori o čemu je riječ
  • podnaslov - opširnije nas informira o sadržaju teksta.
Pojašnjenje

Zašto su medijska pismenost i medijska mudrost važne?

Pojašnjenje
Medijska pismenost i medijska mudrost su usko povezane s medijskim tekstom. Medijska pismenost je naziv za posjedovanje tehničkih vještina potrebnih za korištenje elektroničkih medija. Medijska mudrost je sposobnost kritičkog razmišljanja o informacijama koje vidimo u medijima, razvijanje svijesti o tome što činimo, pišemo i objavljujemo u medijima. Uz to je jako važna osviještenost o medijima, ne dopustiti medijima da preuzmu kontrolu nad nama i našim odlukama (što gledati, raditi i da oblikuju naše mišljenja o drugima…).
Pojašnjenje

Što bi trebali provjeriti kada konzumiramo medijske informacije?

Pojašnjenje
O svakom medijskom tekstu potrebno je aktivno razmisliti. Informaciju / obavijest treba provjeriti, paziti na njezin izvor, provjeriti u više različitih izvora tu informaciju i svakako kritički o njoj promisliti.

Test znanja uspješno završen, vaša ocjena je:

Ispod se nalaze rezultati testa znanja sa točnim odgovorima i objašnjenjima

Igraj još

1/10

Što se obavezno nalazi na naslovnici novina i časopisa?

B
Naziv, mjesec i godina izdanja
Na naslovnici novina i časopisa nalazi se naziv (ime časopisa ili novina), mjesec i godina izdanja.

2/10

Što su mediji?

D
Sredstva za prenošenje poruka
Mediji su sredstva za prenošenje informacija, poruka, obavijesti. Medijske tekstove čitamo kroz gif-ove, novinske članke, fotografije na Instagramu i Facebooku, televizijske priloge, videoklipove na YouTube-u, SMS-ove, grupne chatove na WhatsAppu, Snapchatu.

3/10

Što je podnaslov i koja mu je svrha?

A
Pojašnjenje sadržaja glavnog naslova
Podnaslov nas opširnije informira o sadržaju teksta.

4/10

Kako se naziva grafički element koji naslovljuje odlomke unutar dužih članaka?

C
Međunaslov
Međunaslovom se duži članci često dijele na više odlomaka.

5/10

Što je “uvod u tekst” u novinskom članku?

B
Prvi odlomak koji sadrži odgovore na ključna pitanja
Lead ili uvod u tekst je najčešće prvi odlomak članka, a u njemu su sadržani odgovori na ključna pitanja. Često je istaknut podebljanim slovima.

6/10

Kako čitamo medijske tekstove?

A
Kroz različite medije kao što su novinski članci, televizijski prilozi, itd.
Medijske tekstove čitamo kroz gif-ove, novinske članke, fotografije na Instagramu i Facebooku, televizijske priloge, videoklipove na YouTube-u, SMS-ove, grupne chatove na WhatsAppu, Snapchatu. Moramo paziti kakve sadržaje stvaramo i gdje ih objavljujemo. Medijski sadržaji često ne prikazuju pravu sliku nekog događaja.

7/10

Kako se naziva najrašireniji medijski tekst?

C
Novinski članak
Najrašireniji medijski tekst je novinski članak. Spomenut ćemo ovdje koje on dijelove treba imati:
  • nadnaslov - kratka rečenica koja će reći o čemu je riječ u tekstu
  • naslov - kratka misao, rečenica koja sažeto govori o čemu je riječ
  • podnaslov - opširnije nas informira o sadržaju teksta.

8/10

Koje dijelove treba imati novinski članak?

A
Nadnaslov, naslov, podnaslov
Najrašireniji medijski tekst je novinski članak. Spomenut ćemo ovdje koje on dijelove treba imati:
  • nadnaslov - kratka rečenica koja će reći o čemu je riječ u tekstu
  • naslov - kratka misao, rečenica koja sažeto govori o čemu je riječ
  • podnaslov - opširnije nas informira o sadržaju teksta.

9/10

Zašto su medijska pismenost i medijska mudrost važne?

A
Jer nas potiču na razmišljanje i razumijevanje medijskih sadržaja
Medijska pismenost i medijska mudrost su usko povezane s medijskim tekstom. Medijska pismenost je naziv za posjedovanje tehničkih vještina potrebnih za korištenje elektroničkih medija. Medijska mudrost je sposobnost kritičkog razmišljanja o informacijama koje vidimo u medijima, razvijanje svijesti o tome što činimo, pišemo i objavljujemo u medijima. Uz to je jako važna osviještenost o medijima, ne dopustiti medijima da preuzmu kontrolu nad nama i našim odlukama (što gledati, raditi i da oblikuju naše mišljenja o drugima…).

10/10

Što bi trebali provjeriti kada konzumiramo medijske informacije?

A
Sadržaj
O svakom medijskom tekstu potrebno je aktivno razmisliti. Informaciju / obavijest treba provjeriti, paziti na njezin izvor, provjeriti u više različitih izvora tu informaciju i svakako kritički o njoj promisliti.

Kreirajte svoj Kwizard račun

Recite nam nešto o sebi! Ove informacije će nam pomoći da prilagodimo Kwizard iskustvo.


Prijavi se


ili se registriraj ovdje