Kwiz učenje

0/17
Pojašnjenje

Kako se naziva grafički element koji naslovljuje odlomke unutar dužih članaka?

Pojašnjenje
Međunaslovom se duži članci često dijele na više odlomaka.
Pojašnjenje

Zašto su medijska pismenost i medijska mudrost važne?

Pojašnjenje
Medijska pismenost i medijska mudrost su usko povezane s medijskim tekstom. Medijska pismenost je naziv za posjedovanje tehničkih vještina potrebnih za korištenje elektroničkih medija. Medijska mudrost je sposobnost kritičkog razmišljanja o informacijama koje vidimo u medijima, razvijanje svijesti o tome što činimo, pišemo i objavljujemo u medijima. Uz to je jako važna osviještenost o medijima, ne dopustiti medijima da preuzmu kontrolu nad nama i našim odlukama (što gledati, raditi i da oblikuju naše mišljenja o drugima…).
Pojašnjenje

Kako se nadopunjuju tekstualne informacije u novinskim člancima?

Pojašnjenje
Kroz različite ilustrativne materijale nadopunjuju se tekstualne informacije vizualnim doživljajem. To su primjerice fotografije ili grafovi.
Pojašnjenje

Kako čitamo medijske tekstove?

Pojašnjenje
Medijske tekstove čitamo kroz gif-ove, novinske članke, fotografije na Instagramu i Facebooku, televizijske priloge, videoklipove na YouTube-u, SMS-ove, grupne chatove na WhatsAppu, Snapchatu. Moramo paziti kakve sadržaje stvaramo i gdje ih objavljujemo. Medijski sadržaji često ne prikazuju pravu sliku nekog događaja.
Pojašnjenje

Koji je glavni redak na naslovnici koji jasno pokazuje o čemu je članak?

Pojašnjenje
Naslov se najčešće nalazi iznad sadržaja članka te naznačuje o čemu je u članku riječ. Dobar naslov bi trebao biti kratak i jasan. Ne smije izazivati nedoumice. Mora jasno pokazati o kojoj se temi radi.
Pojašnjenje

Kako se naziva najrašireniji medijski tekst?

Pojašnjenje
Najrašireniji medijski tekst je novinski članak. Spomenut ćemo ovdje koje on dijelove treba imati:
  • nadnaslov - kratka rečenica koja će reći o čemu je riječ u tekstu
  • naslov - kratka misao, rečenica koja sažeto govori o čemu je riječ
  • podnaslov - opširnije nas informira o sadržaju teksta.
Pojašnjenje

Što se obavezno nalazi na naslovnici novina i časopisa?

Pojašnjenje
Na naslovnici novina i časopisa nalazi se naziv (ime časopisa ili novina), mjesec i godina izdanja.
Pojašnjenje

Što su mediji?

Pojašnjenje
Mediji su sredstva za prenošenje informacija, poruka, obavijesti. Medijske tekstove čitamo kroz gif-ove, novinske članke, fotografije na Instagramu i Facebooku, televizijske priloge, videoklipove na YouTube-u, SMS-ove, grupne chatove na WhatsAppu, Snapchatu.
Pojašnjenje

Koja je od sljedećih karakteristika važna za dobar naslov?

Pojašnjenje
Naslov se najčešće nalazi iznad sadržaja članka te naznačuje o čemu je u članku riječ. Dobar naslov bi trebao biti kratak i jasan. Ne smije izazivati nedoumice. Mora jasno pokazati o kojoj se temi radi.
Pojašnjenje

Što je “uvod u tekst” u novinskom članku?

Pojašnjenje
Lead ili uvod u tekst je najčešće prvi odlomak članka, a u njemu su sadržani odgovori na ključna pitanja. Često je istaknut podebljanim slovima.
Pojašnjenje

Gdje se obično nalazi nadnaslov u odnosu na naslov?

Pojašnjenje
Nadnaslov se nalazi iznad glavnog naslova te sadrži kratku informaciju koja se najčešće odnosi na tematsko područje koje se prikazuje u tekstu.
Pojašnjenje

Koje dijelove treba imati novinski članak?

Pojašnjenje
Najrašireniji medijski tekst je novinski članak. Spomenut ćemo ovdje koje on dijelove treba imati:
  • nadnaslov - kratka rečenica koja će reći o čemu je riječ u tekstu
  • naslov - kratka misao, rečenica koja sažeto govori o čemu je riječ
  • podnaslov - opširnije nas informira o sadržaju teksta.
Pojašnjenje

Što bi trebali provjeriti kada konzumiramo medijske informacije?

Pojašnjenje
O svakom medijskom tekstu potrebno je aktivno razmisliti. Informaciju / obavijest treba provjeriti, paziti na njezin izvor, provjeriti u više različitih izvora tu informaciju i svakako kritički o njoj promisliti.
Pojašnjenje

Što je medijska pismenost?

Pojašnjenje
Medijska pismenost i medijska mudrost su usko povezane s medijskim tekstom. Medijska pismenost je naziv za posjedovanje tehničkih vještina potrebnih za korištenje elektroničkih medija. Medijska mudrost je sposobnost kritičkog razmišljanja o informacijama koje vidimo u medijima, razvijanje svijesti o tome što činimo, pišemo i objavljujemo u medijima. Uz to je jako važna osviještenost o medijima, ne dopustiti medijima da preuzmu kontrolu nad nama i našim odlukama (što gledati, raditi i da oblikuju naše mišljenja o drugima…).
Pojašnjenje

Što je medijska mudrost?

Pojašnjenje
Medijska pismenost i medijska mudrost su usko povezane s medijskim tekstom. Medijska pismenost je naziv za posjedovanje tehničkih vještina potrebnih za korištenje elektroničkih medija. Medijska mudrost je sposobnost kritičkog razmišljanja o informacijama koje vidimo u medijima, razvijanje svijesti o tome što činimo, pišemo i objavljujemo u medijima. Uz to je jako važna osviještenost o medijima, ne dopustiti medijima da preuzmu kontrolu nad nama i našim odlukama (što gledati, raditi i da oblikuju naše mišljenja o drugima…).
Pojašnjenje

Zašto moramo paziti kakve sadržaje stvaramo i gdje ih objavljujemo?

Pojašnjenje
Moramo paziti kakve sadržaje stvaramo i gdje ih objavljujemo. Medijski sadržaji često ne prikazuju pravu sliku nekog događaja, čak i mediji koji se trude biti objektivni, ponekad ne uspiju u tome pa neki sadržaj izgledaju nekima agresivni, nekima ne. Poruke upućene medijima različite osobe različito primaju. To ovisi o nama samima, našem znanju, iskustvu.

Uspješno si završio kviz, ovo su tvoji rezultati.

0 / 0
Točni odgovori

1/17

Kako se naziva grafički element koji naslovljuje odlomke unutar dužih članaka?

C
Međunaslov
Međunaslovom se duži članci često dijele na više odlomaka.

2/17

Zašto su medijska pismenost i medijska mudrost važne?

A
Jer nas potiču na razmišljanje i razumijevanje medijskih sadržaja
Medijska pismenost i medijska mudrost su usko povezane s medijskim tekstom. Medijska pismenost je naziv za posjedovanje tehničkih vještina potrebnih za korištenje elektroničkih medija. Medijska mudrost je sposobnost kritičkog razmišljanja o informacijama koje vidimo u medijima, razvijanje svijesti o tome što činimo, pišemo i objavljujemo u medijima. Uz to je jako važna osviještenost o medijima, ne dopustiti medijima da preuzmu kontrolu nad nama i našim odlukama (što gledati, raditi i da oblikuju naše mišljenja o drugima…).

3/17

Kako se nadopunjuju tekstualne informacije u novinskim člancima?

D
Kroz ilustrativne materijale poput fotografija, infografika ili grafova
Kroz različite ilustrativne materijale nadopunjuju se tekstualne informacije vizualnim doživljajem. To su primjerice fotografije ili grafovi.

4/17

Kako čitamo medijske tekstove?

C
Kroz različite medije kao što su novinski članci, televizijski prilozi, itd.
Medijske tekstove čitamo kroz gif-ove, novinske članke, fotografije na Instagramu i Facebooku, televizijske priloge, videoklipove na YouTube-u, SMS-ove, grupne chatove na WhatsAppu, Snapchatu. Moramo paziti kakve sadržaje stvaramo i gdje ih objavljujemo. Medijski sadržaji često ne prikazuju pravu sliku nekog događaja.

5/17

Koji je glavni redak na naslovnici koji jasno pokazuje o čemu je članak?

A
Naslov
Naslov se najčešće nalazi iznad sadržaja članka te naznačuje o čemu je u članku riječ. Dobar naslov bi trebao biti kratak i jasan. Ne smije izazivati nedoumice. Mora jasno pokazati o kojoj se temi radi.

6/17

Kako se naziva najrašireniji medijski tekst?

B
Novinski članak
Najrašireniji medijski tekst je novinski članak. Spomenut ćemo ovdje koje on dijelove treba imati:
  • nadnaslov - kratka rečenica koja će reći o čemu je riječ u tekstu
  • naslov - kratka misao, rečenica koja sažeto govori o čemu je riječ
  • podnaslov - opširnije nas informira o sadržaju teksta.

7/17

Što se obavezno nalazi na naslovnici novina i časopisa?

B
Naziv, mjesec i godina izdanja
Na naslovnici novina i časopisa nalazi se naziv (ime časopisa ili novina), mjesec i godina izdanja.

8/17

Što su mediji?

D
Sredstva za prenošenje poruka
Mediji su sredstva za prenošenje informacija, poruka, obavijesti. Medijske tekstove čitamo kroz gif-ove, novinske članke, fotografije na Instagramu i Facebooku, televizijske priloge, videoklipove na YouTube-u, SMS-ove, grupne chatove na WhatsAppu, Snapchatu.

9/17

Koja je od sljedećih karakteristika važna za dobar naslov?

B
Prepoznatljivost i jasnost
Naslov se najčešće nalazi iznad sadržaja članka te naznačuje o čemu je u članku riječ. Dobar naslov bi trebao biti kratak i jasan. Ne smije izazivati nedoumice. Mora jasno pokazati o kojoj se temi radi.

10/17

Što je “uvod u tekst” u novinskom članku?

B
Prvi odlomak koji sadrži odgovore na ključna pitanja
Lead ili uvod u tekst je najčešće prvi odlomak članka, a u njemu su sadržani odgovori na ključna pitanja. Često je istaknut podebljanim slovima.

11/17

Gdje se obično nalazi nadnaslov u odnosu na naslov?

C
Iznad naslova
Nadnaslov se nalazi iznad glavnog naslova te sadrži kratku informaciju koja se najčešće odnosi na tematsko područje koje se prikazuje u tekstu.

12/17

Što je podnaslov i koja mu je svrha?

C
Pojašnjenje sadržaja glavnog naslova
Podnaslov nas opširnije informira o sadržaju teksta.

13/17

Koje dijelove treba imati novinski članak?

A
Nadnaslov, naslov, podnaslov
Najrašireniji medijski tekst je novinski članak. Spomenut ćemo ovdje koje on dijelove treba imati:
  • nadnaslov - kratka rečenica koja će reći o čemu je riječ u tekstu
  • naslov - kratka misao, rečenica koja sažeto govori o čemu je riječ
  • podnaslov - opširnije nas informira o sadržaju teksta.

14/17

Što bi trebali provjeriti kada konzumiramo medijske informacije?

B
Sadržaj
O svakom medijskom tekstu potrebno je aktivno razmisliti. Informaciju / obavijest treba provjeriti, paziti na njezin izvor, provjeriti u više različitih izvora tu informaciju i svakako kritički o njoj promisliti.

15/17

Što je medijska pismenost?

D
Posjedovanje tehničkih vještina za korištenje elektroničkih medija
Medijska pismenost i medijska mudrost su usko povezane s medijskim tekstom. Medijska pismenost je naziv za posjedovanje tehničkih vještina potrebnih za korištenje elektroničkih medija. Medijska mudrost je sposobnost kritičkog razmišljanja o informacijama koje vidimo u medijima, razvijanje svijesti o tome što činimo, pišemo i objavljujemo u medijima. Uz to je jako važna osviještenost o medijima, ne dopustiti medijima da preuzmu kontrolu nad nama i našim odlukama (što gledati, raditi i da oblikuju naše mišljenja o drugima…).

16/17

Što je medijska mudrost?

B
Sposobnost kritičkog razmišljanja o informacijama u medijima i svijesti o vlastitim djelima u medijima
Medijska pismenost i medijska mudrost su usko povezane s medijskim tekstom. Medijska pismenost je naziv za posjedovanje tehničkih vještina potrebnih za korištenje elektroničkih medija. Medijska mudrost je sposobnost kritičkog razmišljanja o informacijama koje vidimo u medijima, razvijanje svijesti o tome što činimo, pišemo i objavljujemo u medijima. Uz to je jako važna osviještenost o medijima, ne dopustiti medijima da preuzmu kontrolu nad nama i našim odlukama (što gledati, raditi i da oblikuju naše mišljenja o drugima…).

17/17

Zašto moramo paziti kakve sadržaje stvaramo i gdje ih objavljujemo?

D
Jer medijski sadržaji mogu utjecati na druge ljude i društvo
Moramo paziti kakve sadržaje stvaramo i gdje ih objavljujemo. Medijski sadržaji često ne prikazuju pravu sliku nekog događaja, čak i mediji koji se trude biti objektivni, ponekad ne uspiju u tome pa neki sadržaj izgledaju nekima agresivni, nekima ne. Poruke upućene medijima različite osobe različito primaju. To ovisi o nama samima, našem znanju, iskustvu.

Kreirajte svoj Kwizard račun

Recite nam nešto o sebi! Ove informacije će nam pomoći da prilagodimo Kwizard iskustvo.


Prijavi se


ili se registriraj ovdje