Učitavam...
Medijski tekst
Što se obavezno nalazi na naslovnici novina i časopisa?
Prikaži odgovor
Na naslovnici novina i časopisa nalazi se naziv (ime časopisa ili novina), mjesec i godina izdanja.
Vrati na pitanje
Što je podnaslov i koja mu je svrha?
Prikaži odgovor
Podnaslov nas opširnije informira o sadržaju teksta.
Vrati na pitanje
Što su mediji?
Prikaži odgovor
Mediji su sredstva za prenošenje informacija, poruka, obavijesti. Medijske tekstove čitamo kroz gif-ove, novinske članke, fotografije na Instagramu i Facebooku, televizijske priloge, videoklipove na YouTube-u, SMS-ove, grupne chatove na WhatsAppu, Snapchatu.
Vrati na pitanje
Koje dijelove treba imati novinski članak?
Prikaži odgovor
Najrašireniji medijski tekst je novinski članak. Spomenut ćemo ovdje koje on dijelove treba imati:
- nadnaslov - kratka rečenica koja će reći o čemu je riječ u tekstu
- naslov - kratka misao, rečenica koja sažeto govori o čemu je riječ
- podnaslov - opširnije nas informira o sadržaju teksta.
Vrati na pitanje
Što je \"uvod u tekst\" u novinskom članku?
Prikaži odgovor
Lead ili uvod u tekst je najčešće prvi odlomak članka, a u njemu su sadržani odgovori na ključna pitanja. Često je istaknut podebljanim slovima.
Vrati na pitanje
Kako se naziva grafički element koji naslovljuje odlomke unutar dužih članaka?
Prikaži odgovor
Međunaslovom se duži članci često dijele na više odlomaka.
Vrati na pitanje
Kako se naziva najrašireniji medijski tekst?
Prikaži odgovor
Najrašireniji medijski tekst je novinski članak. Spomenut ćemo ovdje koje on dijelove treba imati:
- nadnaslov - kratka rečenica koja će reći o čemu je riječ u tekstu
- naslov - kratka misao, rečenica koja sažeto govori o čemu je riječ
- podnaslov - opširnije nas informira o sadržaju teksta.
Vrati na pitanje
Koji je glavni redak na naslovnici koji jasno pokazuje o čemu je članak?
Prikaži odgovor
Naslov se najčešće nalazi iznad sadržaja članka te naznačuje o čemu je u članku riječ. Dobar naslov bi trebao biti kratak i jasan. Ne smije izazivati nedoumice. Mora jasno pokazati o kojoj se temi radi.
Vrati na pitanje
Kako se nadopunjuju tekstualne informacije u novinskim člancima?
Prikaži odgovor
Kroz različite ilustrativne materijale nadopunjuju se tekstualne informacije vizualnim doživljajem. To su primjerice fotografije ili grafovi.
Vrati na pitanje
Zašto su medijska pismenost i medijska mudrost važne?
Prikaži odgovor
Medijska pismenost i medijska mudrost su usko povezane s medijskim tekstom. Medijska pismenost je naziv za posjedovanje tehničkih vještina potrebnih za korištenje elektroničkih medija. Medijska mudrost je sposobnost kritičkog razmišljanja o informacijama koje vidimo u medijima, razvijanje svijesti o tome što činimo, pišemo i objavljujemo u medijima. Uz to je jako važna osviještenost o medijima, ne dopustiti medijima da preuzmu kontrolu nad nama i našim odlukama (što gledati, raditi i da oblikuju naše mišljenja o drugima…).
Vrati na pitanje
Zašto moramo paziti kakve sadržaje stvaramo i gdje ih objavljujemo?
Prikaži odgovor
Moramo paziti kakve sadržaje stvaramo i gdje ih objavljujemo. Medijski sadržaji često ne prikazuju pravu sliku nekog događaja, čak i mediji koji se trude biti objektivni, ponekad ne uspiju u tome pa neki sadržaj izgledaju nekima agresivni, nekima ne. Poruke upućene medijima različite osobe različito primaju. To ovisi o nama samima, našem znanju, iskustvu.
Vrati na pitanje
Što je medijska mudrost?
Prikaži odgovor
Medijska pismenost i medijska mudrost su usko povezane s medijskim tekstom. Medijska pismenost je naziv za posjedovanje tehničkih vještina potrebnih za korištenje elektroničkih medija. Medijska mudrost je sposobnost kritičkog razmišljanja o informacijama koje vidimo u medijima, razvijanje svijesti o tome što činimo, pišemo i objavljujemo u medijima. Uz to je jako važna osviještenost o medijima, ne dopustiti medijima da preuzmu kontrolu nad nama i našim odlukama (što gledati, raditi i da oblikuju naše mišljenja o drugima…).
Vrati na pitanje
Kako čitamo medijske tekstove?
Prikaži odgovor
Medijske tekstove čitamo kroz gif-ove, novinske članke, fotografije na Instagramu i Facebooku, televizijske priloge, videoklipove na YouTube-u, SMS-ove, grupne chatove na WhatsAppu, Snapchatu. Moramo paziti kakve sadržaje stvaramo i gdje ih objavljujemo. Medijski sadržaji često ne prikazuju pravu sliku nekog događaja.
Vrati na pitanje
Što je medijska pismenost?
Prikaži odgovor
Medijska pismenost i medijska mudrost su usko povezane s medijskim tekstom. Medijska pismenost je naziv za posjedovanje tehničkih vještina potrebnih za korištenje elektroničkih medija. Medijska mudrost je sposobnost kritičkog razmišljanja o informacijama koje vidimo u medijima, razvijanje svijesti o tome što činimo, pišemo i objavljujemo u medijima. Uz to je jako važna osviještenost o medijima, ne dopustiti medijima da preuzmu kontrolu nad nama i našim odlukama (što gledati, raditi i da oblikuju naše mišljenja o drugima…).
Vrati na pitanje
Gdje se obično nalazi nadnaslov u odnosu na naslov?
Prikaži odgovor
Nadnaslov se nalazi iznad glavnog naslova te sadrži kratku informaciju koja se najčešće odnosi na tematsko područje koje se prikazuje u tekstu.
Vrati na pitanje
Što bi trebali provjeriti kada konzumiramo medijske informacije?
Prikaži odgovor
O svakom medijskom tekstu potrebno je aktivno razmisliti. Informaciju / obavijest treba provjeriti, paziti na njezin izvor, provjeriti u više različitih izvora tu informaciju i svakako kritički o njoj promisliti.
Vrati na pitanje