Učitavam...

Zašto su medijska pismenost i medijska mudrost važne?
Medijska pismenost i medijska mudrost su usko povezane s medijskim tekstom. Medijska pismenost je naziv za posjedovanje tehničkih vještina potrebnih za korištenje elektroničkih medija. Medijska mudrost je sposobnost kritičkog razmišljanja o informacijama koje vidimo u medijima, razvijanje svijesti o tome što činimo, pišemo i objavljujemo u medijima. Uz to je jako važna osviještenost o medijima, ne dopustiti medijima da preuzmu kontrolu nad nama i našim odlukama (što gledati, raditi i da oblikuju naše mišljenja o drugima…).
Što je podnaslov i koja mu je svrha?
Podnaslov nas opširnije informira o sadržaju teksta.
Zašto moramo paziti kakve sadržaje stvaramo i gdje ih objavljujemo?
Moramo paziti kakve sadržaje stvaramo i gdje ih objavljujemo. Medijski sadržaji često ne prikazuju pravu sliku nekog događaja, čak i mediji koji se trude biti objektivni, ponekad ne uspiju u tome pa neki sadržaj izgledaju nekima agresivni, nekima ne. Poruke upućene medijima različite osobe različito primaju. To ovisi o nama samima, našem znanju, iskustvu.
Gdje se obično nalazi nadnaslov u odnosu na naslov?
Nadnaslov se nalazi iznad glavnog naslova te sadrži kratku informaciju koja se najčešće odnosi na tematsko područje koje se prikazuje u tekstu.
Kako se naziva grafički element koji naslovljuje odlomke unutar dužih članaka?
Međunaslovom se duži članci često dijele na više odlomaka.
Što je medijska pismenost?
Medijska pismenost i medijska mudrost su usko povezane s medijskim tekstom. Medijska pismenost je naziv za posjedovanje tehničkih vještina potrebnih za korištenje elektroničkih medija. Medijska mudrost je sposobnost kritičkog razmišljanja o informacijama koje vidimo u medijima, razvijanje svijesti o tome što činimo, pišemo i objavljujemo u medijima. Uz to je jako važna osviještenost o medijima, ne dopustiti medijima da preuzmu kontrolu nad nama i našim odlukama (što gledati, raditi i da oblikuju naše mišljenja o drugima…).
Kako se nadopunjuju tekstualne informacije u novinskim člancima?
Kroz različite ilustrativne materijale nadopunjuju se tekstualne informacije vizualnim doživljajem. To su primjerice fotografije ili grafovi.
Koji je glavni redak na naslovnici koji jasno pokazuje o čemu je članak?
Naslov se najčešće nalazi iznad sadržaja članka te naznačuje o čemu je u članku riječ. Dobar naslov bi trebao biti kratak i jasan. Ne smije izazivati nedoumice. Mora jasno pokazati o kojoj se temi radi.
Koja je od sljedećih karakteristika važna za dobar naslov?
Naslov se najčešće nalazi iznad sadržaja članka te naznačuje o čemu je u članku riječ. Dobar naslov bi trebao biti kratak i jasan. Ne smije izazivati nedoumice. Mora jasno pokazati o kojoj se temi radi.
Što bi trebali provjeriti kada konzumiramo medijske informacije?
O svakom medijskom tekstu potrebno je aktivno razmisliti. Informaciju / obavijest treba provjeriti, paziti na njezin izvor, provjeriti u više različitih izvora tu informaciju i svakako kritički o njoj promisliti.
Što je \"uvod u tekst\" u novinskom članku?
Lead ili uvod u tekst je najčešće prvi odlomak članka, a u njemu su sadržani odgovori na ključna pitanja. Često je istaknut podebljanim slovima.
Što je medijska mudrost?
Medijska pismenost i medijska mudrost su usko povezane s medijskim tekstom. Medijska pismenost je naziv za posjedovanje tehničkih vještina potrebnih za korištenje elektroničkih medija. Medijska mudrost je sposobnost kritičkog razmišljanja o informacijama koje vidimo u medijima, razvijanje svijesti o tome što činimo, pišemo i objavljujemo u medijima. Uz to je jako važna osviještenost o medijima, ne dopustiti medijima da preuzmu kontrolu nad nama i našim odlukama (što gledati, raditi i da oblikuju naše mišljenja o drugima…).
Koje dijelove treba imati novinski članak?
Najrašireniji medijski tekst je novinski članak. Spomenut ćemo ovdje koje on dijelove treba imati:
- nadnaslov - kratka rečenica koja će reći o čemu je riječ u tekstu
- naslov - kratka misao, rečenica koja sažeto govori o čemu je riječ
- podnaslov - opširnije nas informira o sadržaju teksta.
Kako se naziva najrašireniji medijski tekst?
Najrašireniji medijski tekst je novinski članak. Spomenut ćemo ovdje koje on dijelove treba imati:
- nadnaslov - kratka rečenica koja će reći o čemu je riječ u tekstu
- naslov - kratka misao, rečenica koja sažeto govori o čemu je riječ
- podnaslov - opširnije nas informira o sadržaju teksta.
Što su mediji?
Mediji su sredstva za prenošenje informacija, poruka, obavijesti. Medijske tekstove čitamo kroz gif-ove, novinske članke, fotografije na Instagramu i Facebooku, televizijske priloge, videoklipove na YouTube-u, SMS-ove, grupne chatove na WhatsAppu, Snapchatu.
Kako čitamo medijske tekstove?
Medijske tekstove čitamo kroz gif-ove, novinske članke, fotografije na Instagramu i Facebooku, televizijske priloge, videoklipove na YouTube-u, SMS-ove, grupne chatove na WhatsAppu, Snapchatu. Moramo paziti kakve sadržaje stvaramo i gdje ih objavljujemo. Medijski sadržaji često ne prikazuju pravu sliku nekog događaja.
Što se obavezno nalazi na naslovnici novina i časopisa?
Na naslovnici novina i časopisa nalazi se naziv (ime časopisa ili novina), mjesec i godina izdanja.