Učitavam...

Što je \"uvod u tekst\" u novinskom članku?
Lead ili uvod u tekst je najčešće prvi odlomak članka, a u njemu su sadržani odgovori na ključna pitanja. Često je istaknut podebljanim slovima.
Što je medijska mudrost?
Medijska pismenost i medijska mudrost su usko povezane s medijskim tekstom. Medijska pismenost je naziv za posjedovanje tehničkih vještina potrebnih za korištenje elektroničkih medija. Medijska mudrost je sposobnost kritičkog razmišljanja o informacijama koje vidimo u medijima, razvijanje svijesti o tome što činimo, pišemo i objavljujemo u medijima. Uz to je jako važna osviještenost o medijima, ne dopustiti medijima da preuzmu kontrolu nad nama i našim odlukama (što gledati, raditi i da oblikuju naše mišljenja o drugima…).
Što bi trebali provjeriti kada konzumiramo medijske informacije?
O svakom medijskom tekstu potrebno je aktivno razmisliti. Informaciju / obavijest treba provjeriti, paziti na njezin izvor, provjeriti u više različitih izvora tu informaciju i svakako kritički o njoj promisliti.
Što je podnaslov i koja mu je svrha?
Podnaslov nas opširnije informira o sadržaju teksta.
Zašto su medijska pismenost i medijska mudrost važne?
Medijska pismenost i medijska mudrost su usko povezane s medijskim tekstom. Medijska pismenost je naziv za posjedovanje tehničkih vještina potrebnih za korištenje elektroničkih medija. Medijska mudrost je sposobnost kritičkog razmišljanja o informacijama koje vidimo u medijima, razvijanje svijesti o tome što činimo, pišemo i objavljujemo u medijima. Uz to je jako važna osviještenost o medijima, ne dopustiti medijima da preuzmu kontrolu nad nama i našim odlukama (što gledati, raditi i da oblikuju naše mišljenja o drugima…).
Što se obavezno nalazi na naslovnici novina i časopisa?
Na naslovnici novina i časopisa nalazi se naziv (ime časopisa ili novina), mjesec i godina izdanja.
Kako čitamo medijske tekstove?
Medijske tekstove čitamo kroz gif-ove, novinske članke, fotografije na Instagramu i Facebooku, televizijske priloge, videoklipove na YouTube-u, SMS-ove, grupne chatove na WhatsAppu, Snapchatu. Moramo paziti kakve sadržaje stvaramo i gdje ih objavljujemo. Medijski sadržaji često ne prikazuju pravu sliku nekog događaja.
Kako se naziva najrašireniji medijski tekst?
Najrašireniji medijski tekst je novinski članak. Spomenut ćemo ovdje koje on dijelove treba imati:
- nadnaslov - kratka rečenica koja će reći o čemu je riječ u tekstu
- naslov - kratka misao, rečenica koja sažeto govori o čemu je riječ
- podnaslov - opširnije nas informira o sadržaju teksta.
Što su mediji?
Mediji su sredstva za prenošenje informacija, poruka, obavijesti. Medijske tekstove čitamo kroz gif-ove, novinske članke, fotografije na Instagramu i Facebooku, televizijske priloge, videoklipove na YouTube-u, SMS-ove, grupne chatove na WhatsAppu, Snapchatu.
Što je medijska pismenost?
Medijska pismenost i medijska mudrost su usko povezane s medijskim tekstom. Medijska pismenost je naziv za posjedovanje tehničkih vještina potrebnih za korištenje elektroničkih medija. Medijska mudrost je sposobnost kritičkog razmišljanja o informacijama koje vidimo u medijima, razvijanje svijesti o tome što činimo, pišemo i objavljujemo u medijima. Uz to je jako važna osviještenost o medijima, ne dopustiti medijima da preuzmu kontrolu nad nama i našim odlukama (što gledati, raditi i da oblikuju naše mišljenja o drugima…).
Gdje se obično nalazi nadnaslov u odnosu na naslov?
Nadnaslov se nalazi iznad glavnog naslova te sadrži kratku informaciju koja se najčešće odnosi na tematsko područje koje se prikazuje u tekstu.
Koja je od sljedećih karakteristika važna za dobar naslov?
Naslov se najčešće nalazi iznad sadržaja članka te naznačuje o čemu je u članku riječ. Dobar naslov bi trebao biti kratak i jasan. Ne smije izazivati nedoumice. Mora jasno pokazati o kojoj se temi radi.
Kako se nadopunjuju tekstualne informacije u novinskim člancima?
Kroz različite ilustrativne materijale nadopunjuju se tekstualne informacije vizualnim doživljajem. To su primjerice fotografije ili grafovi.
Kako se naziva grafički element koji naslovljuje odlomke unutar dužih članaka?
Međunaslovom se duži članci često dijele na više odlomaka.
Koje dijelove treba imati novinski članak?
Najrašireniji medijski tekst je novinski članak. Spomenut ćemo ovdje koje on dijelove treba imati:
- nadnaslov - kratka rečenica koja će reći o čemu je riječ u tekstu
- naslov - kratka misao, rečenica koja sažeto govori o čemu je riječ
- podnaslov - opširnije nas informira o sadržaju teksta.
Koji je glavni redak na naslovnici koji jasno pokazuje o čemu je članak?
Naslov se najčešće nalazi iznad sadržaja članka te naznačuje o čemu je u članku riječ. Dobar naslov bi trebao biti kratak i jasan. Ne smije izazivati nedoumice. Mora jasno pokazati o kojoj se temi radi.
Zašto moramo paziti kakve sadržaje stvaramo i gdje ih objavljujemo?
Moramo paziti kakve sadržaje stvaramo i gdje ih objavljujemo. Medijski sadržaji često ne prikazuju pravu sliku nekog događaja, čak i mediji koji se trude biti objektivni, ponekad ne uspiju u tome pa neki sadržaj izgledaju nekima agresivni, nekima ne. Poruke upućene medijima različite osobe različito primaju. To ovisi o nama samima, našem znanju, iskustvu.