Učitavam...
Industrijalizacija hrvatskih krajeva
Koji grof je dovezao prvi automobil u Hrvatsku?
Prikaži odgovor
Prvi je automobil u Hrvatsku dovezao grof Marko Bombelles 1898. godine.
Vrati na pitanje
Koliko stanovništva na području Hrvatske i Slavonije sredinom XIX. stoljeća živi u gradovima?
Prikaži odgovor
Na području Hrvatske i Slavonije sredinom XIX. stoljeća manje od 10% stanovništva živi u gradovima. Od 3030 naselja samo je bilo 9 gradova.
Vrati na pitanje
Iseljavanje stanovništva u prekomorske zemlje je bilo veće iz:
Prikaži odgovor
Iseljavanje stanovništva u prekomorske zemlje (Sjeverna i Južna Amerika, Australija) je bilo veće iz Dalmacije nego iz Banske Hrvatske.
Vrati na pitanje
Koje godine je stigao prvi automobil u Hrvatsku?
Prikaži odgovor
Prvi je automobil u Hrvatsku dovezao grof Marko Bombelles 1898. godine.
Vrati na pitanje
Prvi brzojav iz Hrvatske poslan je iz Zagreba u Beč koje godine?
Prikaži odgovor
Prvi brzojav iz Zagreba u Beč je poslao Podban Benko Lentulaj 1850. godine. Iz Beča mu je odgovorio ban Jelačić.
Vrati na pitanje
Najbolji preduvjeti za razvoj industrije u Hrvatskoj postojali su u kojoj industrijskoj grani?
Prikaži odgovor
Najbolji preduvjeti za razvoj industrije u Hrvatskoj postojali su u kojoj drvnoj industriji (šume Slavonije i Gorskog Kotara).
Vrati na pitanje
Najveće industrijsko središte Istre s tvornicom duhana, alkohola, sardina bio je:
Prikaži odgovor
Najveće industrijsko središte Istre s tvornicom duhana, alkohola, sardina bio je Rovinj.
Vrati na pitanje
U drugoj polovici XIX. stoljeća koliko hrvatskih seljaka zemlju još obrađuje drvenim plugom?
Prikaži odgovor
U drugoj polovici XIX. stoljeća 90% hrvatskih seljaka zemlju još obrađuje drvenim plugom. Najzastupljenija kultura bila je kukuruz.
Vrati na pitanje
U kojem našem gradu je proradila prva telefonska linija?
Prikaži odgovor
Prva telefonska linija u Hrvatskoj je proradila u Zagrebu 1881. godine. Bila je duga nekoliko kilometara.
Vrati na pitanje
Zbog čega su hrvatske zemlje potkraj XIX. stoljeća bile zahvaćene krizom?
Prikaži odgovor
Hrvatske zemlje potkraj XIX. stoljeća su bile zahvaćene krizom zbog pada cijena poljoprivrednih proizvoda. Američko i rusko žito je bilo jeftinije. Seljaštvo se zbog toga selilo u gradove, a iseljavanje u prekomorske krajeve je bilo veliko u Dalmaciji.
Vrati na pitanje
Koje godine je počeo izlaziti prvi radnički list \"Radnički prijatelj\"?
Prikaži odgovor
Prvi radnički list \"Radnički prijatelj\" je počeo izlaziti 1874. godine. Izašlo je ukupno 36 brojeva.
Vrati na pitanje
U kojem našem gradu se nalazila tvornica papira koja je zapošljavala velik broj ljudi?
Prikaži odgovor
U Rijeci se nalazila tvornica papira koja je zapošljavala velik broj ljudi. Zbog izgradnje željeznice Rijeka je ispunjavala preduvjete za industrijski razvoj.
Vrati na pitanje
Cestovna mreža u Hrvatskoj bila je skromna i loše održavana te se promet uglavnom odvijao:
Prikaži odgovor
Cestovna mreža u Hrvatskoj bila je skromna i loše održavana te se promet uglavnom odvijao rijekama Dunavnom, Savom i Kupom.
Vrati na pitanje
Gradovi se sporo razvijaju zbog:
Prikaži odgovor
Sredinom XIX. stoljeća u Hrvatskoj i Slavoniji je bilo 3030 naselja, od čega je bilo samo 9 gradova. Gradovi se sporo razvijaju zbog neobrazovanosti i nepismenosti.
Vrati na pitanje
Kako se zvao prvi hrvatski parobrod?
Prikaži odgovor
Prvi hrvatski parobrod \"Sloga\" je plovio dva puta na mjesec na relaciji Sisak-Zemun. Prevozio je robu i putnike.
Vrati na pitanje
Koje godine je Istra prugom povezana sa Trstom?
Prikaži odgovor
Sredinom XIX. stoljeća u Hrvatskoj i Slavoniji je bilo 3030 naselja, od čega je bilo samo 9 gradova. Gradovi se sporo razvijaju zbog neobrazovanosti.
Vrati na pitanje
Koliko gradova imamo u Hrvatskoj i Slavoniji sredinom XIX. stoljeća?
Prikaži odgovor
Sredinom XIX. stoljeća od 3030 naselja u Hrvatskoj i Slavoniji samo je bilo 9 gradova.
Vrati na pitanje
Koje godine je u Hrvatskoj proradila prva telefonska linija?
Prikaži odgovor
Prva telefonska linija u Hrvatskoj je proradila u Zagrebu 1881. godine. Bila je duga nekoliko kilometara.
Vrati na pitanje
Sredinom XIX. stoljeća stoka se uzgajala:
Prikaži odgovor
Sredinom XIX. stoljeća stoka se uzgajala na otvorenom. Tako se gubilo gnojivo potrebno za poljoprivredu.
Vrati na pitanje
Koji naš grad je bio glavna ratna luka Habsburške Monarhije?
Prikaži odgovor
Pula je bila glavna ratna luka Habsburške Monarhije. Godine 1856. položen je temeljni kamen Arsenala, mornaričkog brodogradilišta koje će postati najveće poduzeće u Puli.
Vrati na pitanje
Koji naš grad je bio glavna izvozno-uvozna luka ugarskog dijela Monarhije?
Prikaži odgovor
Izgradnjom pruge od Budimpešte, preko Zagreba i Karlovca, do Rijeke (1873. godine), Rijeka je postala glavna izvozno-uvozna luka ugarskog dijela Monarhije.
Vrati na pitanje
Koliko stanovnika je imao Zagreb 1880. godine?
Prikaži odgovor
Zagreb je 1880. godine imao oko 29 000 stanovnika.
Vrati na pitanje
Na relaciji između kojih dvaju gradova je dva puta na mjesec plovio prvi hrvatski parobrod?
Prikaži odgovor
Prvi hrvatski parobrod \"Sloga\" je plovio dva puta na mjesec na relaciji Sisak-Zemun. Prevozio je robu i putnike.
Vrati na pitanje
Koliki postotak kmetova je nakon oslobođenja ujedno i posjedovao zemlju?
Prikaži odgovor
Samo oko 30% kmetova je nakon oslobođenja (Jelačićev proglas) ujedno i posjedovao zemlju.
Vrati na pitanje
Koji dalmatinski grad je poznat po proizvodnji pića Maraskina?
Prikaži odgovor
Zadar je bio poznat po proizvodnji pića Maraskina i drugih likera.
Vrati na pitanje
Koje godine je izgrađena pruga od Budimpešte, preko Zagreba i Karlovca do Rijeke?
Prikaži odgovor
Pruga od Budimpešte, preko Zagreba i Karlovca, do Rijeke je izgrađena 1873. godine.
Vrati na pitanje
Koje godine je izgrađena prva željeznička pruga na području današnje Hrvatske?
Prikaži odgovor
Godine 1860. je izgrađena prva željeznička pruga na području današnje Hrvatske i to u Međimurju.
Vrati na pitanje
Prva željeznička pruga na području današnje Hrvatske izgrađena je na području:
Prikaži odgovor
Prva željeznička pruga na području današnje Hrvatske izgrađena je na području Međimurja 1860. godine.
Vrati na pitanje
Koje godine je Ambroz Vranyczany kupio u Beču parobrod koji je nakon dva tjedna plovidbe Dunavom i Savom uplovio u sisačku luku?
Prikaži odgovor
Ambroz Vranyczany je 1844. godine kupio u Beču parobrod koji je nakon dva tjedna plovidbe Dunavom i Savom uplovio u sisačku luku. Parobrod je nazvan sloga i dva puta u mjesecu je plovio na relaciji Sisak-Zemun.
Vrati na pitanje
S kojim mjestom u Sloveniji su prugom bili povezani Sisak i Zagreb?
Prikaži odgovor
Sisak i Zagreb su prugom bili povezani sa mjestom Zidani Most Sloveniji. Tako je trgovački promet usmjeren prema Trstu umjesto prema Rijeci.
Vrati na pitanje
Najzastupljenija kultura u drugoj polovici XIX. stoljeća na poljima u Hrvatskoj je:
Prikaži odgovor
Najzastupljenija kultura u drugoj polovici XIX. stoljeća na poljima u Hrvatskoj je kukuruz. Gotovo 90% hrvatskih seljaka zemlju još obrađuje drvenim plugom.
Vrati na pitanje