Učitavam...

Koliko stanovnika je imao Zagreb 1880. godine?
Zagreb je 1880. godine imao oko 29 000 stanovnika.
Koje godine je u Hrvatskoj proradila prva telefonska linija?
Prva telefonska linija u Hrvatskoj je proradila u Zagrebu 1881. godine. Bila je duga nekoliko kilometara.
Gradovi se sporo razvijaju zbog:
Sredinom XIX. stoljeća u Hrvatskoj i Slavoniji je bilo 3030 naselja, od čega je bilo samo 9 gradova. Gradovi se sporo razvijaju zbog neobrazovanosti i nepismenosti.
U drugoj polovici XIX. stoljeća koliko hrvatskih seljaka zemlju još obrađuje drvenim plugom?
U drugoj polovici XIX. stoljeća 90% hrvatskih seljaka zemlju još obrađuje drvenim plugom. Najzastupljenija kultura bila je kukuruz.
Koje godine je izgrađena prva željeznička pruga na području današnje Hrvatske?
Godine 1860. je izgrađena prva željeznička pruga na području današnje Hrvatske i to u Međimurju.
U kojem našem gradu se nalazila tvornica papira koja je zapošljavala velik broj ljudi?
U Rijeci se nalazila tvornica papira koja je zapošljavala velik broj ljudi. Zbog izgradnje željeznice Rijeka je ispunjavala preduvjete za industrijski razvoj.
Koji grof je dovezao prvi automobil u Hrvatsku?
Prvi je automobil u Hrvatsku dovezao grof Marko Bombelles 1898. godine.
Prvi brzojav iz Hrvatske poslan je iz Zagreba u Beč koje godine?
Prvi brzojav iz Zagreba u Beč je poslao Podban Benko Lentulaj 1850. godine. Iz Beča mu je odgovorio ban Jelačić.
Najbolji preduvjeti za razvoj industrije u Hrvatskoj postojali su u kojoj industrijskoj grani?
Najbolji preduvjeti za razvoj industrije u Hrvatskoj postojali su u kojoj drvnoj industriji (šume Slavonije i Gorskog Kotara).
Koliko gradova imamo u Hrvatskoj i Slavoniji sredinom XIX. stoljeća?
Sredinom XIX. stoljeća od 3030 naselja u Hrvatskoj i Slavoniji samo je bilo 9 gradova.
S kojim mjestom u Sloveniji su prugom bili povezani Sisak i Zagreb?
Sisak i Zagreb su prugom bili povezani sa mjestom Zidani Most Sloveniji. Tako je trgovački promet usmjeren prema Trstu umjesto prema Rijeci.
Koliki postotak kmetova je nakon oslobođenja ujedno i posjedovao zemlju?
Samo oko 30% kmetova je nakon oslobođenja (Jelačićev proglas) ujedno i posjedovao zemlju.
Koliko stanovništva na području Hrvatske i Slavonije sredinom XIX. stoljeća živi u gradovima?
Na području Hrvatske i Slavonije sredinom XIX. stoljeća manje od 10% stanovništva živi u gradovima. Od 3030 naselja samo je bilo 9 gradova.
Cestovna mreža u Hrvatskoj bila je skromna i loše održavana te se promet uglavnom odvijao:
Cestovna mreža u Hrvatskoj bila je skromna i loše održavana te se promet uglavnom odvijao rijekama Dunavnom, Savom i Kupom.
Koje godine je stigao prvi automobil u Hrvatsku?
Prvi je automobil u Hrvatsku dovezao grof Marko Bombelles 1898. godine.
Koje godine je izgrađena pruga od Budimpešte, preko Zagreba i Karlovca do Rijeke?
Pruga od Budimpešte, preko Zagreba i Karlovca, do Rijeke je izgrađena 1873. godine.
Iseljavanje stanovništva u prekomorske zemlje je bilo veće iz:
Iseljavanje stanovništva u prekomorske zemlje (Sjeverna i Južna Amerika, Australija) je bilo veće iz Dalmacije nego iz Banske Hrvatske.
Koji dalmatinski grad je poznat po proizvodnji pića Maraskina?
Zadar je bio poznat po proizvodnji pića Maraskina i drugih likera.
Prva željeznička pruga na području današnje Hrvatske izgrađena je na području:
Prva željeznička pruga na području današnje Hrvatske izgrađena je na području Međimurja 1860. godine.
U kojem našem gradu je proradila prva telefonska linija?
Prva telefonska linija u Hrvatskoj je proradila u Zagrebu 1881. godine. Bila je duga nekoliko kilometara.
Koje godine je Istra prugom povezana sa Trstom?
Sredinom XIX. stoljeća u Hrvatskoj i Slavoniji je bilo 3030 naselja, od čega je bilo samo 9 gradova. Gradovi se sporo razvijaju zbog neobrazovanosti.
Najzastupljenija kultura u drugoj polovici XIX. stoljeća na poljima u Hrvatskoj je:
Najzastupljenija kultura u drugoj polovici XIX. stoljeća na poljima u Hrvatskoj je kukuruz. Gotovo 90% hrvatskih seljaka zemlju još obrađuje drvenim plugom.
Najveće industrijsko središte Istre s tvornicom duhana, alkohola, sardina bio je:
Najveće industrijsko središte Istre s tvornicom duhana, alkohola, sardina bio je Rovinj.
Koji naš grad je bio glavna izvozno-uvozna luka ugarskog dijela Monarhije?
Izgradnjom pruge od Budimpešte, preko Zagreba i Karlovca, do Rijeke (1873. godine), Rijeka je postala glavna izvozno-uvozna luka ugarskog dijela Monarhije.
Sredinom XIX. stoljeća stoka se uzgajala:
Sredinom XIX. stoljeća stoka se uzgajala na otvorenom. Tako se gubilo gnojivo potrebno za poljoprivredu.
Koji naš grad je bio glavna ratna luka Habsburške Monarhije?
Pula je bila glavna ratna luka Habsburške Monarhije. Godine 1856. položen je temeljni kamen Arsenala, mornaričkog brodogradilišta koje će postati najveće poduzeće u Puli.
Kako se zvao prvi hrvatski parobrod?
Prvi hrvatski parobrod \"Sloga\" je plovio dva puta na mjesec na relaciji Sisak-Zemun. Prevozio je robu i putnike.
Na relaciji između kojih dvaju gradova je dva puta na mjesec plovio prvi hrvatski parobrod?
Prvi hrvatski parobrod \"Sloga\" je plovio dva puta na mjesec na relaciji Sisak-Zemun. Prevozio je robu i putnike.
Koje godine je Ambroz Vranyczany kupio u Beču parobrod koji je nakon dva tjedna plovidbe Dunavom i Savom uplovio u sisačku luku?
Ambroz Vranyczany je 1844. godine kupio u Beču parobrod koji je nakon dva tjedna plovidbe Dunavom i Savom uplovio u sisačku luku. Parobrod je nazvan sloga i dva puta u mjesecu je plovio na relaciji Sisak-Zemun.
Zbog čega su hrvatske zemlje potkraj XIX. stoljeća bile zahvaćene krizom?
Hrvatske zemlje potkraj XIX. stoljeća su bile zahvaćene krizom zbog pada cijena poljoprivrednih proizvoda. Američko i rusko žito je bilo jeftinije. Seljaštvo se zbog toga selilo u gradove, a iseljavanje u prekomorske krajeve je bilo veliko u Dalmaciji.
Koje godine je počeo izlaziti prvi radnički list \"Radnički prijatelj\"?
Prvi radnički list \"Radnički prijatelj\" je počeo izlaziti 1874. godine. Izašlo je ukupno 36 brojeva.